יום שני, 22 ביוני 2009

תאב"א בשירות העירייה

ב- 22.5 קיבלתי דוא"ל מחברים ב"צוות התכנון" של תאב"א (תל-אביב בשביל אופניים), בו נקראנו לדגל לצורך סקר שבילי אופניים בעיר. ה"מטלה" - סקר מצב השבילים הקיימים והעלאת התייחסות עניינית - הוטלה עלינו על-ידי עיריית ת"א שכנראה לא ממש טרחה להקצות לכך משאבים אמיתיים מטעמה כגון תקציב וזמן. אז תאב"א החליטה לקחת על עצמה את המשימה (אחרי דיונים פנימיים האם כך ראוי או שמא עדיף לדרוש תגמול מסויים) - באופן חד-פעמי ומתוך כוונה לשפר את התשתית העירונית לשבילי אופניים ולהיטיב עם הרוכבים בעיר.

בתור פעיל ב"אורבניקה - התעוררות עירונית" ובעל שאיפות רבות לתרום גם לפעילות תאב"א ככל שיתאפשר לי, הצטרפתי למשימה ולקחתי על עצמי להקדיש יום שלם למיפוי אזור מגוריי. כמובן שגם שאר חברי אורבניקה הוזמנו להשתתף במאמץ. אז הסתובבתי רבות (ותוך כך הכרתי את השכונה הרבה יותר לעומק), התרשמתי, צילמתי, כתבתי - ממש השקעתי! מעבר לחוויה הנהדרת - אני מודה על האפשרות לתרום באופן אמיתי לעיר טובה יותר! ממליץ לכולם להשתתף ב"מטלה" הבאה.

דוגמא פחות טובה - אי הפרדת שביל האופניים מהולכי הרגל וגם... "יער" של תשתיות בנתיב התנועה

לא הייתי היחיד כמובן וצוות שלם של מתנדבים לקח חלק בהערכת השבילים - מיפוי מפגעים, מציאת ליקויים והעלאת דרכים אפשריות לשיפורם ומתן פתרון הולם וישים. התוצאה היא דו"ח מפורט של הערכת מרבית השבילים בעיר והמסקנות העיקריות (הנתונים במלואם, שהינם גולמיים במקצת, לא מפורסמים בשלב זה אך זמינים בדרישה אישית).

דוגמא יותר חיובית - הפרדה בין הולכי רגל לרוכבי אופניים, שמירת הנתיב נקי מתשתיות ושילוט הולם. שימו לב - "מפגש הולכי רגל ורוכבי אופניים" מדהים איך תחנת האוטובוס משתלבת כפי שצריך ושומרת על נתיבי התנועה של הולכי הרגל ורוכבי האופניים כאחד! דוגמא ומופת!
פוסט זה הוא פוסט אורח מטעם הכותב והתפרסם גם פה.

5 תגובות:

  1. נראה לי שיש איזושהי בעיה בקובץ של הדו"ח החדש. לא נפתח.

    השבמחק
  2. דווקא ניסיתי והצלחתי... אם תרצה אליאב, שלח לי דוא"ל ואשלח לך חזרה.

    השבמחק
  3. יופי של דו"ח.
    איפה נמצא שביל האופניים המופתי שבתמונה בסוף הפוסט?

    השבמחק