יום שני, 26 במאי 2008

סיירת 106

סיירת 106 של "אורבניקה - התעוררות עירונית", איזה רעיון גדול!
106 הוא המוקד העירוני שלך לפניות בכל נושא שהרשות אמורה לטפל בו. עיריות שונות מפעילות את המוקד הטלפוני וגם מקבלות פניות בפקס ובאמצעות האינטרנט. אנו מתחילים למפות את מוקדי ה- 106 ע"מ לספק מידע זמין לציבור.
בנוסף ובמקביל, אנו מקימים סיירת אשר תעביר דיווחים על פגיעה באיכות החיים בעיר ובסביבה (חניה על מדרכות, השארת פחי זבל על המדרכות לאחר פינויים, בורות בכביש, צינור דולף ועוד) בצורה קבועה וגם תעקוב ותפרסם חוות דעת על השירות והטיפול שהעניקה העירייה.
כך, נשפר את זרימת המידע על דברים הזקוקים לטיפול במרחב העירוני, נקדם את הטיפול בבעיות ונפתח אמון בין הציבור לעיריה באמצעות הגברת השקיפות.
אנו נדווח על זמני המתנה בהתקשרות למוקד, אדיבות השירות, התוצאות בשטח, עדכון הפונה בחזרה על הטיפול בפנייתו, רמת הטיפול בפניה והפתרון שהוצע.
כרגע אנו מתמקדים באיסוף המידע לגבי אופן הפנייה ופירסומו.
אם מתחשק לכם לשפר את המרחב הציבורי איתנו ולהצטרף, אנא כתבו אל info@urbanica.org.il.
אם פניתם למוקד, אנא פרסמו (בשלב זה) תגובה לפוסט ותעדכנו אותנו לגבי הדברים הבאים:
  • זמני המתנה בהתקשרות למוקד
  • אדיבות השירות
  • התוצאות בשטח
  • עדכון הפונה בחזרה על הטיפול בפנייתו
  • רמת הטיפול בפניה
  • הפתרון שהוצע
כרגע לשם מינוף הפרויקט, אנו מחפשים מתכנתים שיוכלו להכין מאגר מידע אוטומטי שיוזן דרך טופסי הזנה באינטרנט. אם אתה יכול לעזור, פנה אל יהונתן.
אז... בהמשך לטיפ השבוע, אנו ממליצים לכם להצטרף, לפנות ל- 106 ולהגיב בבלוג (בשלב זה)!
לרשימת מוקדי ה- 106 הקליקו כאן

10 תגובות:

  1. 106 תל אביב-יפו ופחים למחזור נייר.

    כשבועיים לפני הבחירות המקומיות הוצבו בבניינים ברח' לה גרדיה פחים כחולים למחזור נייר. השכנים שמחו, היה לי פח למעטפות של התשלומים השונים והרגשתי, שהתקדמנו קצת, סופסוף.
    אלא שאז הפח נעלם. חשבתי שגנבו אותו והלכתי לשאול את ועד הבית. ואז השכנה אמרה לי שיום אחרי הבחירות אספו את הפחים הכחולים ברחוב. התעצבנתי.
    התקשרתי למוקד 106, שענו די מהר אך הפנו אותי למספר אחר. חייגתי ושם אמרו לי את צריכה את 106 אז אמרתי לא לא לא, הגעתי משם.
    טוב הקשיבו לי, לקחו את מספר הטלפון והבטיחו לחזור בהקדם. זה היה לפני יותר משבועיים. עוד לא חזרו אלי ואין פח כחול.

    השבמחק
  2. לפני 3 שנים פורסמה כתבה שבדקה את תפקוד המוקדים העירוניים.
    מצורף קישור לכתבה:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3029244,00.html

    אולי אתם יכולים לעשות סקר כזה?

    השבמחק
  3. תגובה ששוחזרה לאחר שיחזור הבלוג:
    אנונימי השאיר תגובה חדשה בנוגע לרשומה "סיירת 106 - של אורבניקה":

    הבוקר בשעה 11:40, עברתי ברחוב ויצמן פינת שאול המלך, על המדרכה המזרחית חנו
    עשרות אופנועים בצורה פראית וחסמו את שביל האופניים ואת המדרכה.

    פניתי למוקד 106 והתלוננתי, לאחר כשעה חזר אלי בחור בשם עופר ואמר שהפקחים היו
    במקום והאופנועים לא הפריעו למעבר.

    בשיחה איתו הוא טען כי מדיניות העירייה היא לאפשר חניית אופנועים על המדרכות
    (בררתי עם המשטרה - לאופנועים אסור לחנות על המדרכות) גם עופר הסכים כי החוק
    אוסר על חניית אופנועים על המדרכות.

    מדיניות זו של העירייה בעצם מעודדת עברה על החוק ובכך העירייה שותפה לדבר
    עבירה.

    בנוסף מדיניות זו של העירייה מעודדת את האופנועים לנסוע על המדרכות בדרך לחנייה
    שלהם עליה, גם זו עבירת תנועה שמעבר להפרעה גם מסכנת חיי אדם, אני אישית כמעט
    נדרסתי פעם ע"י אופנוע על המדרכה ברחוב יהודה הלוי בת"א.

    האם עלינו לחכות שילד יידרס על המדרכה או שתינוק יפגע ע"י מכונית כי אימו נאלצה
    לרדת לכביש?

    זוהי אינה פנייתי הראשונה בנושא ואני מתכוון להמשיך להתלונן על התופעה, במידה
    ולא ארגיש בשינוי מדיניות בחודש חודשיים הקרובים. אאלץ לפנות לגורמים כמו מבקר
    המדינה, תקשורת וכו'.

    פורסם על ידי אנונימי בכתובת אורבניקה - התעוררות עירונית Urbanica - Urban Awakening בתאריך 10:48 23 יולי 2008

    השבמחק
  4. עוד תגובה, שלא פורסמה אך נשלחה אל "אורבניקה - התעוררות עירונית" על-ידי פעיל יקר!

    בעקבות תאונת אופניים מיותרת שנבעה מחנייה פרועה של רכבים ואופנועים על המדרכה.
    מזה שבוע אני בקשר רצוף עם מוקד 106 מדווח על חנייה על המדרכה.

    הבוקר ב-7 התקשרתי למוקד 106 לדווח על חנייה בניגוד לחוק ברחוב שלי, לאחר שעה וחצי ולמרות שהובטח לי שפקח בדרך, לא חל שינוי, הרכבים והאופנועים עמדו במקומם ללא דוחות, התקשרתי שוב למוקד, אז הבנתי שפנייתי הראשונה לא נרשמה, עברה עוד חצי שעה עד שהגיע פקח, הרכבים כבר נסעו, אך האופנועים עדיין עמדו על המדרכה והפקח עזב את המקום מבלי שנתן להם דוחות. מהמוקד נמסר לי שרק במקרה של
    חסימה/הפרעה הם אוכפים. ממשטרת התנועה נמסר לי כי חנייה על המדרכה אסורה בהחלט.
    אני מודע למצוקת החנייה בכלל ולמצוקתם של רוכבי האופנועים בפרט, אך לא ייתכן
    שהם יגלגלו אותה עלינו, הולכי הרגל, הם מזלזלים בנו ומסכנים את חיינו!
    לכן החלטתי שאין לי שום רצון להיות מתחשב במי שאינו מתחשב בי.
    החל משבוע הבא אני מתכוון לגשת פעם בשבוע למשטרת התנועה ולהגיש תלונה נגד העבריינים.

    אני מזמין אתכם לעדכן אותי במספר הרכב/אופנוע שחנה או נסע על המדרכה תוך ציון תאריך שעה ומיקום.

    השבמחק
  5. מייל שרשרת שהגיע לחברי אורבניקה:

    שלום לכולם

    כידוע לכם, לאחרונה נפתחו מועדונים רבים ברחובות קרליבך וסעדיה גאון.

    אין לנו דבר נגד מועדונים, כל עוד אינם פוגעים באיכות החיים של התושבים בסביבה.

    הבעיה, שחלק מהמועדונים נפתחו על גגות הביניינים, ומתוך כך הרעש והמוסיקה נשמעים לכל.

    הרעש הפך למטרד רציני.

    לא רק בעיות חניה, צפירות, גוררות, וחבר'ה ש"תדלקים" את עצמם באלכוהול מתחת לחלון.

    העירייה והמשטרה לא עושים דבר כדי להפסיק את המטרדים-והאמת, לא מפתיע. פשוט לא מעניין אותם.

    אם אתם מרגישים נפגעים, אל תהססו להתקשר לעירייה או למשטרה ולדווח על המטרד.

    אמנם תל אביב היא עיר בילויים, אך צריך לזכור שיש בה גם תושבים מקומיים. (שבסופו של יום משלמים עבור הניקיון של המבלים האורחים...)

    השבמחק
  6. נשלח ב- 6.11.08 לאורבניקה
    מוקד 106, לא דאגו לפנות את כלובי מחזור הפלסטיק שעולים על גדותיהם בשכונתי.

    השבמחק
  7. ב- 9.2.09 פניתי למוקד 106 של עיריית ת"א-יפו על-מנת לברר פרטים לגבי ההליכים שננקטו לצורך פגיעה בעץ פיקוס שעומד בחצר אגף שפ"ע של העירייה ברח' לווינסקי.
    יחסית למוקד זה קיבלתי מענה מהיר יחסית.
    המוקדן היה אדיב והיות והיו לי שאלות ממוקדות ("האם הוצא היתר כריתה או העתקה?") הבטיח לברר ולחזור אליי. השארתי טלפון . אחר הצהריים חזר אליי מוקדן אחר של אזור דרום (לא ידעתי שיש להם אזורים) ויידע אותי כי לעץ בוצע "גיזום עמוק" שהיה נדרש לאור גיזום של השורשים שפגעו במבנה הסמוך. לטענתו, לא נדרש היתר כריתה / העתקה לפי ה"גיזום שבוצע". אגב, אתם מוזמנים להתרשם מאופי הגיזום כאן (קישור).
    התשובה לא מקובלת עליי והופניתי ללשכת פניות הציבור אצל ראש העיר אצלם גם נעניתי בצורה מהירה ואדיבה יחסית. קצת התרעמו על כך שביקשתי התייחסות בכתב אבל הבטיחו לשלוח.
    בנוסף, פניתי גם אל המוקד הירוק של אדם טבע ודין (קישור) - מוקד נפלא המטפל בפניות ציבור בנושאי פגיעה בסביבה (גם העירונית יש לציין) שהוציא פנייה לאגף שפ"ע בעצמו. נכון להיום עדיין לא הגיעה תשובה למכתבם לעירייה.
    בנוסף, הפוסט עם התמונות הועבר לפקיד היערות הארצי במשרד החקלאות. אני תקווה שהוא יעשה משהו בנושא זה היות והסמכות לתת היתרים לביצוע עבודה זו כנדרש - בת"א-יפו, בירושלים ובחיפה - הם על-ידי ממונים שלו וראוי כי הם ייודעו על כך ויפעלו להטמעת החשיבות של שמירת העצים. נכון להיום עדיין לא התקבלה התייחסותו.
    סה"כ הטיפול בפנייה שלי במוקד היה טוב. קיבלתי את התשובה לשאלה שחיפשתי (אולם לא בצורה ממוסמכת שתאפשר לי לנקוט באמצעים כלשהם). אני מקווה וסומך על כך שפרטי המקרה יגיעו אל האחראי למתן ההיתרים ואגרונום העירייה (אגף שפ"ע בעצמו!) וכי הוא יפעל שמקרים כגון זה לא יקרו בשנית.


    אפשר לראות עוד כאן: http://jonathanheyman.blogspot.com/2009/02/blog-post_15.html

    פנייה נוספת שהוגשה ב- 18.2.09 היה בנושא שימוש בלתי הולם בשטח ציבורי פתוח במפגש רח' בגין וערבי נחל בת"א-יפו.
    נעניתי באופן מהיר על-ידי מוקדנית אדיבה.
    באמצעות פרטים קודמים שנתתי (טלפון) הועלו פניות קודמות שלי בנוגע לשימוש בשטח כמגרש חנייה פיראטי של מוסך סמוך, בין העצים במקום. הפנייה ההיא אגב טופלה בצורה טובה מאוד על-ידי אגף נכסים של העירייה. במקום כיום הוצבו סלעים גדולים בשוליים שמונעים את כניסת הרכבים לשטח, הותקנו טפטפות לעצים והוא הושב לקדמותו.
    דיווחתי על שימוש בשטח הזה כמחסן צמיגים של המוסך הסמוך שכן במקום נערמו עשרות צמיגים. במקרה זה לא ביקשתי שיחזרו אליי אבל אני מתכוון לבדוק לגבי פינוי השטח בפעם הבאה שלי במקום.
    פנייתי הועברה לפיקוח העירוני. היות ובמקרה זה מטרתי העיקרית היתה ליידע ולאפשר לעירייה לנקוט בפעולות - לא דרשתי חזרה אליי. עם זאת, בתור "לקוח" אני מצפה שיחזרו אליי ויידעו אותי על הטיפול שבוצע.

    השבמחק
  8. הוגשו 2 פניות:

    הראשונה בדבר מכולה, של קבלן שעשה עבודות שיפוץ, שהוצבה בתחנת אוטובוס בדרך מנחם בגין והפריעה לתנועת התחבורה הציבורית. קיבלתי עדכון שהמכולה הוחלפה למכולה קטנה יותר וגם כי הקבלן קיבל הוראה שלא להציבה בתחנה. קיבלתי מענה מהיר, יעיל וגם חזרו אליי אחרי 3 ימים להודיע לי מה קרה בהמשך לבקשתי. כל הכבוד על הטיפול!

    השניה הוגשה ביום ו' האחרון 1.5 בשעת הצהריים על דליפת ביוב מצנרת ברחוב שמגיעה מהבניין הצפוני ביותר ברח' לבנדה בסמוך למפגשו עם רחוב הרכבת. ענו לי די מהר (כ- 20 שנ') אבל בנתיים לא יידעו אותי מה קרה עם הפניה למרות בקשתי לכך. אגב, נאמר לי שתוך (ועד) כ- 6 שעות יגיע צוות לטפל במקום.

    השבמחק
  9. גם אצל יואב לרמן יש כבר אוסף של תגובות ותיאורי מקרה הנוגעים לת"א-יפו.

    http://lerman.blogli.co.il/archives/999

    השבמחק
  10. לפני יומיים הגשתי פנייה למוקד ת"א בנוגע למכולת פינוי פסולת בניין שהועמדה בתחנת אוטובוס - באותו המקום בדיוק כמו מר אנונימי פה למעלה.
    אחרי שביקשתי מהמוקדן שיחזרו אליי, אכן חזרו תוך מספר שעות לדווח כי המכולה הוזזה משם ולא מפריעה יותר לאוטובוסים.
    אח"כ התקשרו אליי מהמוקד כדי לבדוק איך היה הטיפול בפניה.
    אמרתי שבסה"כ היה טוב מאוד פרט למוקדן שלא כל כך שש לעזור. ענו לי מהר וטיפולו מהר. רק נשאר לשפר את השירות.

    השבמחק