יום רביעי, 12 במרץ 2008

תל אביב : אוטוטו מאה

אורבניקה לקחה מקל ותרמיל (לפטופ, אם תרצו), והלכה אל כנס "אירועי שנת המאה" של תל אביב. מטרת הכנס, כפי שהיה כתוב בהזמנה, היא כינוס בנושא אירועי שנת המאה. מטרת אורבניקה היא להשתלב בתהליך ולהתמסר לאחד הפרויקטים. יש הרבה דברים שצריך לעשות לקראת האירוע, ומגיעה לתל אביב חגיגה! זו אשכרה חגיגה של פעם במאה שנה, אירוע היסטורי של עיר כל כך מיוחדת; עיר ים תיכונית, אביבית, שהכי מנסה להיות מערבית, ודי מצליחה להחזיק מעמד בתוך השיגעון שמתחולל במזרח התיכון. על תל אביב באמת אפשר להגיד שהיא לא הכי יפה בעולם, בנויה לא משהו, הניוד בה לא נעים במיוחד, ובקיצור - לא חסר לה פגמים בכלל. אבל ה א נ ש י ם שלה הם אלו שעושים אותה ת ל - א ב י ב. לכן מי ש כ ל כ ך אורח כבוד בחגיגות האלו, זה כל תל אביבי ותל אביבי. הנוער, הקשישים, שוכרי הדירות, הקהילה ההומו-לסבית, הברסלבים משינקין, הערבים ביפו, המהגרים בתחנה המרכזית, העשירים בצפון, כולם. זו באמת החגיגה ש ל נ ו (וכמובן – כולם מוזמנים ). א נ ו האנשים שעושים את תל אביב עיר שבה סובלנות, שיטת ה"חיה ותן לחיות", הפלורליזם והפתיחות הם לא סיסמאות של מיתוג, זו צורת החיים שלנו.
בכנס הציגו את ההצעה ראשונית לאירועי המאה המתכוננים. אין מה לומר, יש תוכניות נהדרות הנוגעות בהרבה תחומים; חינוך, קהילה, פני העיר, אירועים, תיירות, עסקים. הבעיה היא שרוב האירועים הם כאלו המתקיימים בתל אביב גם ככה כל שנה, ואין בהם הרבה מהחידוש. הבנו שצריך דחוף להשמיע את קולנו ואת קולם של התל אביביים, אבל כשניתן הזמן להגיב / להעיר / להציע התרוממו בערך כל הידיים של הקהל. כולם רצו כל כך להגיד עוד משהו, להציע עוד משהו, להזכיר שגם יפו קיימת, לשאול למה הקהילה ההומו-לסבית לא בתמונה, לשאול למה רוב האירועים ששמענו עליהם מתקיימים גם ככה כל שנה...ועוד המון המון שאלות ותהיות. הנהלת המאה הצליחה להגיב רק למעט מההערות.
אחת התגובות הייתה לגבי חוסר הייחודיות. מסתבר שהרעיון הוא לא לעשות תכנית גרנדיוזית חד פעמית שתסתיים כשתל אביב תהיה בת 101, אלא ל"השתמש" ב 100 כמחולל שינוי חיובי לטווח הארוך. בהחלט קו חשיבה מעולה, רק ... למה האחד צריך להיות במקום האחר? עדיין אפשר וצריך שזו תהיה חגיגה בלתי נשכחת ואירוע לציון בהיסטוריה המתהווה של תל אביב.
בכל אופן, התבקשנו להגיש בכתב את הרעיונות שלנו לאירועי שנת המאה, ולבחור לאיזה פרויקט להתגייס. אורבניקה רוצה להשמיע גם את קולכם ! הלוא סיכמנו שאתם אורחי הכבוד של האירוע ההיסטורי הזה. לכן אנו מבקשים מכם – התל אביביים – שרוצים להעלות רעיונות (אך לא רוצים להשתתף אקטיבית בתהליך, וחבל):
כתבו לנו בבלוג – מה לדעתכם צריך להיעשות לקראת חגיגת המאה ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה