יום שני, 1 בדצמבר 2008

תפתחו חלון - בלוג אורח (מאת: עמית פוני)

הפוסט הבא פורסם בבלוג ירושלים האחרת שעוסק בעירוניות הירושלמית. לעמית פוני היו כמה דברים לומר על התחבורה הציבורית. בעיקר נשמח להפנות את תשומת ליבכם לאפשרות הרבה לשיפור התחבורה הציבורית בבחינה מחודשת של קווי אוטובוס.

אחרי לחצים עצומים ופניות רבות אני שמח לבשר לקוראי הבלוג על תפקיד ציבורי נוסף שאני נוטל על עצמי בימים אלו ממש. לצד חבר דירקטוריון “מלונה”, איש “רוח חדשה”, “צעירים במרכז” וראש מחלקת האג”ח ב”ליהמן ברדרס”, אני מעתה יו”ר המועצה הציבורית לפתיחת חלון באוטובוסים בימות החורף. הגיעו מים עד נפש. החורף אפילו עוד לא פה אבל נמאס לי לנסוע באוטובוס חנוק, עם מיזוג דפוק ומליון אנשים משתעלים ומתעטשים מסביב. חייבים לפתוח חלונות באוטובוסים. המשימה הזו תהיה כמובן יותר קשה כשהחורף האמיתי יתחיל, אז על כל פיסת חלון פתוחה הנוסעים אוהבים לזעוק “גוועלד” כאילו מישהו שופך עליהם אבקת אנטרקס בפנים. העם חייב אוורור ואני מקווה שתצטרפו לקמפיין הנואש הזה.

אם כבר בתחבורה ציבורית עסקינן תרשו לי לשתף אתכם בחויה נפלאה, כמעט רוחנית, שהייתה לי השבוע. 8 דקות. זה הזמן שלקח לי להגיע בקו 19 מקינג ג’ורג’ ועד לארומה הר הצופים. 8 פאקינג דקות. זה לא קרה בחצות הליל כי אם בארבע אחר הצהריים, שעת עומס קשה. השינוי המבורך של קו 19 (תודה לאגודה ולאגד) חוסך פה ימי עבודה שלמים שלא לדבר על טיפולים פסיכולוגיים ונזקים נפשיים מצטברים. אם הצליחו לשנות את המסלול עתיק היומין של קו 19 זה אומר שיש סיכוי לעיר הזו ושגם פרוייקטים מסובכים פחות כמו חלוקת העיר, דיור בהישג יד והפחתת ההגירה השלילית יכולים להתגשם במהרה בימינו.

פעילות ציבורית מאורגנת, עם ומול מפעילי התחבורה הציבורית, היא בעצם דרך לשקף שינויים נדרשים לטובת הציבור. אורבניקה קוראת לכם להצטרף לארגון "לנוע" מטעם החברה להגנת הטבע בירושלים וגם לפורום התחבורה הציבורית של מגמה ירוקה וגם להביע דעתכם בשיח האינטרנטי.

תגובה 1:

  1. תפתחו חלון - אמן!
    באותה הזדמנות אולי גם נתארגן להנמכת המיזוג ברכבת, זה שגורם לנו לקנח את האף באמצע השרב של נובמבר, ולהתכסות בצעיפים בחום של יולי אוגוסט.
    כמה פעמים פניתי לכרטיסן או למאבטח ונתקלתי בתגובה אטומה נוסח :"זה קבוע. אי אפשר לשנות את זה" האמנם?

    השבמחק