יום ראשון, 22 במרץ 2009

"קוראים וזורקים" או "קראת, נהנית... תעביר את זה הלאה..."

לפחות 6 פעמים בשבוע יוצא לי לסוע ברכבת. כמעט בכל יום אני רואה ערימות של עיתונים מפוזרים ברכבת - על השולחנות, על הרצפה, על המדרגות... למה? זה רק ממחיש כמה קל לנו להתעלם מההשלכות של המעשים שלנו. אנחנו "קוראים וזורקים", חסרי אכפתיות למי שיצטרך לפלס דרכו דרך הזבל שלנו.
הקליקו להגדיל ולראות
זה לא מסתיים בכך, אנשים זורקים בדלים של סיגריות על הרצפה ומטנפים את הרחובות, אחרים עטיפת מסטיק או חטיף אחר, חלק פשוט מטאטא את הבית לרחוב... אבל נחזור לעניין הרכבת.
רכבת ישראל מקצה מנקה בכל תחנת קצה שעובר בכל הקרונות ואוסף את הכמויות הנכבדות של העיתונים שרובנו לא טורח לקחת למחזור. אז בקשה קטנה ממני, את העיתון שקראתם, קחו איתכם מקרון הרכבת והיו אחראים לו מרגע שלקחתם אותו. אתם יכולים לקחת אותו לעמדות המחזור ביציאה מהתחנה או פשוט להחזיר אותו למתקני החלוקה שבכניסה - וכך לעשות בו שימוש חוזר (שעדיף כידוע על מיחזור). גלו אחריות והעבירו את זה הלאה!

תגובה 1:

  1. עם ה"תעבירו את זה הלאה" בסוף הזכרת לי את אחד הסרטים לצפייה ישירה שאני הכי אוהבת וצופה בו שוב ושוב. קוראים לו "תעביר את זה הלאה" והוא ממש עשה אצלי את השינוי בחשיבה והבנה כמה הדבר הקטן הזה שאני עושה משפיע על הסביבה והחברה. מאוד ממליצה.

    השבמחק