יום שבת, 11 ביולי 2009

מה חדש בחיפה?

דיווחים נעימים לאוזן מגיעים לאחרונה מחיפה:

  1. ראשית, ועדת יערי שהוקמה במסגרת הסכם פשרה בין עיריית חיפה לולמ"ב (הוועדה למתקנים בטחוניים שליד הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה) ולמשרד הביטחון, הגישה את המלצותיה בנוגע למבנה הפולינום המתוכנן בנמל חיפה (ההדמיה מתוך אתר YNET). משמעות ההמלצה היא שמירה על חזות הנוף הימי של העיר ומניעת פגיעה בו מחלקים עיקריים בעיר התחתית, וייעוד הפיתוח העתידי של המרחב למרחב ציבורי שישמש כחזית ימית פעילה. עם זאת, יש הטוענים כי פינוי המבנה המצומצם עשוי להמשך זמן רב וכי אין די בהחלטה זו בכדי לשמור על אופיה של חיפה כעיר עם הפנים לים. טוב שיש דיון עירוני ער בנושא וגם טוב שוועדת יערי מתייחסת לנכס הגיאוגרפי העיקרי של חיפה ושומרת עליו - עיר מגוונת ורב תרבותית, השוכנת במורד ועל הר הכרמל ונושקת לים. איזה פוטנציאל תיירותי!
  2. חנוכת המטרונית - מערכת הסעת ההמונים הראשונה בישראל! (התמונה מתוך הבלוג Image of Me) ראוי לציין כי המושג "מערכת הסעת המונים" מבלבל נוכח המערכות הקיימות אשר כוללות את ציי האוטובוסים הרבים שגם הם מהווים כבר כיום מערכת המסיעה רבבות נוסעים - למשל, לפי סקר "נתיבי איילון" מ- 2002-3, היו כ- 900,000 נסיעות באוטובוס ביום חול ממוצע במטרופולין ת"א - מתוך המסקנות וההמלצות של ועדת סדן לבחינת הרפורמה בתחבורה הציבורית). המטרונית היא בעצם מערכת של אוטובוסים ארוכים, הנוסעים במסלול ייעודי (מת"צ - מסלול תחבורה ציבורית), המקבלים עדיפות תחבורתית והעושים שימוש במערכות מידע בזמן אמת המאפשרים דיווח על מועדי יציאה והגעה מהתחנות. יחסית פשוט - אבל לפחות עובד... לעומת הפרויקטים ההנדסיים המורכבים והמתמשכים של הרכבות הקלות למיניהן בירושלים ומטרופולין ת"א. עד מתי ימשיכו תושבי ירושלים לקלל את "רכבת הקללה" ועד מתי נחכה להקמת הקו האדום שכל כך נחוץ לתפקוד המטרופולין המרכזי בישראל?
  3. הפעלת "קווילילה" - בדומה לקווים שהופעלו בפרויקט הפיילוט בירושלים, אשר מספקים תחבורה ונגישות בעיקר בעבור הבליינים אך לא רק! מדובר בתחבורה בתדירות נמוכה יחסית המאפשרת לנוע בחיפה ובקריות במשך כל השבוע וכמעט בכל שעות היממה. מצורף קישור לאתר ולמפות קווי הלילה שפועלים ומובילים בליינים לאזורי הבילוי בכ- 25 ערים בארץ.
  4. ולבסוף, לאחרונה החלה עיריית חיפה לפרסם הודעות בענייני תכנון ובניה באתר האינטרנט שלה. זהו צעד חשוב בשקיפות שיש לנקוט. בעתיד אנו מקווים כי בכל פרסום על הפקדה תפורסם גם התכנית עצמה בכדי שתושבי העיר יוכלו לבחון את עמדתם ולהיות מעורבים בתכנון העירוני (כרגע באמצעות הגשת התנגדויות כפי שמאפשר החוק). נציין גם כי קיים חלק באתר ובו תכניות בהן נערך הליך שיתוף ציבור כלשהו ובו מידע רב יותר לגבי התכניות. עם זאת, קולות רבים עולים לגבי עומק "השיתוף" המתבצע בתכניות שונות כגון זו של "מחנה זאב". חשוב לציין כי חיפה לפחות מפרסמת את הפרוטוקולים של ישיבות מועצת העיר, ואת הפורטוקולים של הוועדה המקומית לתכנון ובניה כפי שמחייב החוק (לעומת 66 רשויות אחרות בארץ שאינן מפרסמות זאת, כפי שעולה מבדיקה שערכה התנועה לאיכות השלטון). אנחנו לא הצלחנו להכנס ולראות פרוטוקולים - נסו בקישור זה שלא עבד בעת שנבדק על-ידינו.
כנראה ירוק עולה - חיפה עולה!

3 תגובות:

  1. ירושלמי חונה19 ביולי 2009 בשעה 13:33

    בעניין הרכבת הקללה...מחאה מסוג אחר..http://www.youtube.com/watch?v=5-o6E5ie268

    השבמחק
  2. ירושלמי חונה19 ביולי 2009 בשעה 13:34

    http://www.youtube.com/watch?v=5-o6E5ie268

    השבמחק
  3. מחאה מקורית וכיפית! כמה טוב שאתם פה!

    השבמחק