יום שישי, 7 בנובמבר 2008

בוסטון - פרויקט לעידוד ייצור מבוזר של אנרגיה נקייה

ראש העיר של בוסטון, השיק פרויקט בעלות של כחצי מיליון דולר שנועד להעלאת כמות האנרגיה הסולארית בעיר מחצי מגה-וואט כיום ל- 25 מגה-וואט עד 2015. לאתר הפרויקט.
הפרויקט הוא חלק מהמאמץ העירוני המתייחס להתחממות הגלובלית ואשר כולל אמצעים כגון בניה ירוקה, שינוי מערכות התחבורה והרגלי נסיעה, נטיעת עצים (ממש כמו פרויקט עץ נולד בארצנו הקטנטונת) ופרוייקטי מיחזור.
בפרויקט בוסטון הסולארית מופו מקורות האנרגיה העירוניים ופרויקטים לייצור אנרגיה בעיר - כולל מקורות מבוזרים כגון פאנלים סולריים על גגות של בנייני מגורים, מסחר ותעסוקה! בפרויקט מוצעים תמריצים כגון הפחתה במיסוי, זיכוי בחשבון החשמל, מתן מענקים ועוד.
אחד ההיבטים המעניינים בפרויקט הוא מיפוי המרחב העירוני מבחינת קרינה סולארית על גגות המבנים ואפשרות החיתוך עם יכולת ההתחברות לרשת החשמל ולמגבלות בינוי מסויימות כגון היבטי שימור.
כך, כל אדם שרוצה להתקין מערכת סולארית ולתרום להפחתת פליטת גזי החממה, יכול באמצעות האתר לבדוק ולהעריך כמה חשמל הוא יוכל לייצר, כמה העסק יחסוך לו בצריכת חשמל, כמה גזי חממה הוא יחסוך ומהם הצעדים הבאים אותם כדאי לו לנקוט בכדי ליישם את הפרויקט.
הפרויקט מהווה תמריץ חשוב באמצעות חשיפת מידע ומתן ידע יישומי לביצוע ומימוש פרויקטים מקומיים לייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים. הפרויקט גם חושף מערכות שונות שהותקנו ברחבי העיר עם נתונים לגביהם ומחשב את סך ייצור האנרגיה ממקורות מתחדשים בעיר.
בקיצור - אתר הפרויקט שווה ביקור! וגם... קדימה, שמישהו בארץ ירים את הכפפה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה