יום שבת, 28 ביוני 2008

מפגש פתוח - צפון העיר (נכתב ע"י: עינת יוסטר)

במהלך השבועיים האחרונים עיריית תל אביב יפו מקיימת מפגשים עם הציבור כחלק משלבי הכנת תוכנית המתאר החדשה לעיר. בסך הכל יערכו חמישה מפגשים ברחבי העיר לפי חלוקה של מזרח, צפון, מרכז, דרום ויפו.

אז התחלקנו (חברי "אורבניקה - התעוררות עירונית") בין המפגשים וכמובן נעביר רשמים לא רשמיים (הרשמיים יפורסמו באתר העירייה בעתיד...)

המפגש הראשון אליו הגענו היה המפגש לשכונות עבר הירקון כלומר צפון העיר (למרות שזה המפגש השני, קדם לו מפגש לשכנות המזרחיות).

המפגש נחלק לשני חלקים: חלקו הראשון נתן יותר מידע מצד הרשויות על מהי תוכנית מתאר, שלבי הכנתה וכו', והחלק השני עבר לידי הציבור שהשמיע את דבריו.

אפשר לסכם את הנקודות המרכזיות שמטרידות ומפריעות לתושבי צפון העיר:
1. נושא פינוי בינוי באזורים ותיקים - שלא תיוצר צפיפות יתר ואי התאמה למוסדות ציבור ושצ"פים.
2. נושאי ים וחופים- מבטים שחסומים לים, נגישות לים,זיהום הים.
3. תוכניות בתכנון - התושבים התרעמו על כך שתוכנית המתאר לא תיקח בחשבון תוכניות בתכנון כגון התוכנית בצפון מערב העיר. התושבים העלו נקודות בעיתיות מבחינתם בתכנון השכונות החדשות בצפון העיר מתוך מחשבה שמתכננים את יתר שטחי הצפון הם ילקחו בחשבון (אך זה בדיוק ההבדל בין תוכניות מפורטות לתוכנית מתאר כוללת).
4. בעיות נקודתיות- כניסה ויציאה בשעות העומס לתושבי רמת החיל ונווה שרת, מחסור בחניה לתושבי השכונות, ומחסור בתחבורה ציבורית בכלל ובשעות מסוימות בפרט, קשר לרמת השרון והגישה לתל ברוך.

אם לקצר את המפגש אלו הם בהחלט הנקודות המרכזיות.

נקודה למחשבה שעלתה אצלי לפחות, האם אין צורך לקשר יותר רציף וישיר בין הציבור ונבחריו, הרי הדברים שהציבור השמיע הם רלוונטים לתוכנית המתאר אבל בהחלט שלא רק עבורה. ושיתוף ציבור על כל מעלותיו נעשה באופן נקודתי ולצורך מאוד ספציפי.

המפגש השלישי בסדרה יתקיים ביום ב' 30.06.08 ביפו .
וכמובן שאת כל הפרטים המלאים על התוכנית בהכנה וסיכום המפגשים הציבוריים ניתן יהיה למצוא באתר עיריית תל אביב- יפו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה