יום שלישי, 29 ביולי 2008

אורבניקה וקרית ספר – על דמוקרטיה, ירוק וכיכר המדינה – פרוטוקול 29.07.08

מפגש אורבניקה הפעם התקיים בקרית ספר. לכל מי שלא יודע, תושבים באזור קרית ספר החלו לאחרונה בקמפיין ציבורי הדורש השארת השטח הפתוח מאחורי בניין מפ"י (המרכז למיפוי ישראל), שהינו בניין לשימור, כשטח ציבורי פתוח וירוק. התושבים, נפגשים מדי שבוע בימי ג' לפיקניק משותף. אורבניקה הגיעה להתרשם ולקבל סקירה על המתוכנן במקום. את הסקירה העביר שמוליק, פעיל גם באורבניקה, והיא כללה את הצגת החלופות לפיתוח המקום שהוצאו. את החלופות השונות, כולל "חלופת גורביץ", ניתן לראות בקבוצה "ירוק במקום בטון" של ההתארגנות בגוגל. המפגש גם כלל שיחות עם מובילי המאבק ונסיון להבין מדוע ולמה הם רוצים שם דווקא שטח ציבורי. אולי כי מדובר באזור עם מחסור חמור בשטחים פתוחים, מחסור אשר גם במידה והשטח יישאר פתוח עדיין יישאר מהותי ביותר.

לאחר ההתרשמות מהפעילות הציבורית הערה הקוראת ליישום דמקורטיה והקמת פארק במרחב הציבורי, עברנו אל ביתו של שמוליק שם עסקנו בפרויקט "פנטזיה אורבנית" – כיכר המדינה. אדר הציג את סקירה תכנונית של הכיכר, דרך התכניות השונות שגובשו לאורך השנים וסיים בהדמיות שהוא מכין במסגרת הפרויקט. טיזר – מדובר על 3 חלופות תכנוניות "פנטזיונריות" ולאו דווקא יישומיות לכיכר. ההדמיות הפילו אותנו מהכסאות! חכו חכו... פרטים בהמשך.

דבר נוסף שעלה בפגישה הוא פרויקט הפירסום לעידוד מודעות ציבורית למפגע "אופנועי המדרכה" והמחסור במקומות חנייה אשר מנציח אותו ומהווה גורם מגביל לפתרון הבעיה של פגיעה בזכויות הולכי הרגל. כולם מתבקשים לחשוב על הפרויקט לקראת הפגישה הבאה. כמו-כן, הוזכר כי ניתן לפנות במסגרת פרויקט "סיירת 106" אל המוקד העירוני ולהתלונן על חניית רכבים על המדרכה. חשוב לזכור לדווח גם על הגשת הפניה בבלוג לפי הפירוט המתבקש.

לבסוף, החלטנו לעלות מדרגה לקראת רישומנו כעמותה. בשלב זה אנו קוראים לכם להצטרף למפגשים, לעשייה ולקריאה שוטפת בבלוג. הסיפוק מעיסוק בעירוניות --- מובטח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה