באחד הפוסטים הקודמים סיפרנו שבמסגרת תהליך שיתוף הציבור הבטיחו המנחים, בשם עיריית תל אביב, כי כל תכנית אב שתיבחר לתל אביב תהיה מוטת תחבורה ציבורית והולכי רגל. כיכר דיזנגוף הופכת, אם כך, לאנטי-תיזה להצהרות של העירייה, ומעמידה את האמון שהציבור נותן בה בסימן שאלה.
להלן נוסח העצומה של החזית להורדת כיכר דיזנגוף:
אתם יכולים לראות בה שיש את כל הסיבות מדוע צריך להוריד את הכיכר, ואת כל הסיבות מדוע לא לעשות זאת במחיר של חניון תת קרקעי. אסור לתת לעיריית תל אביב-יפו להתפתות בפתרון הזול - כי את המחיר נשלם אנחנו. כיום כבר ידוע ומוסכם שהגבהה של מרחב ציבורי היא טעות תכנונית שנידונה לכישלון (כיכר אתרים, גן העיר), אבל מסתבר שעדיין לא הופנם שחניון תת קרקעי מתחת למרחב ציבורי הוא טעות הרסנית לא פחות : זה פתרון של זיהום, של העדפה לכלי רכב פרטיים, ושל מניעת אינטראקציות בין אנשים ומגע בין האנשים לבין העיר. אסור לתת יד לדבר הזה, ואדישות פירושה לתת יד לדבר הזה. אם התכנית ההרסנית הזו תצא לפועל, יהיה מאוחר מדי להגיד "כמה חבל".
אנו (גם) קוראים לציבור לקחת חלק במאבק של "החזית להורדת כיכר דיזנגוף". אסור שייבנה חניון תת קרקעי מתחת לכיכר, הכיכר צריכה לחזור לימי הזוהר שלה. את הטעות של ההגבהה ניתן לתקן, את הטעות של חניון תת קרקעי כבר לא ניתן יהיה לתקן. לכן כל קול חשוב במאבק הזה.
אפשר גם להצטרף לקבוצת הפייסבוק כאן
ואפשר גם להתרשם מהכתבות האחרונות לגבי כיכר דיזנגוף כאן וכאן וכאן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה