יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

תצפרו פחות, תחייכו יותר



ביום שלישי ה- 1.12.09 החליטה אורבניקה לצאת אל המרחב הציבורי ובדרכי נועם וחיוכים לפנות אל ציבור התושבים והנהגים ולהסביר את החשיבות בשמירה על החוק. כיצורים עירוניים החלטנו לעשות מעשה כנגד הצפירות הבלתי נסבלות של כלי הרכב השונים ולצאת לצמתים בעייתיים. הפעילות הראשונה הוגדרה במסגרת פיילוט והייתה מוצלחת ביותר ועל כן צפו לפעילויות נוספות בצמתים שונים ברחבי העיר.
לאחר התעמקות קצרה בלשון החוק וידע כללי שלנו בנוגע לנושא גילינו שצפירות שהן לא למטרת אזהרה או מקרה חירום פשוט אסורות.
לעומת זאת, המציאות הישראלית מלאה בצפירות מיותרות, שלרוב נובעות מעצבים ומחוסר סבלנות ומייצרות מעגל עצבים נוסף ולחץ של נהגים אחרים. תגובות שרשרת כאלו גורמות לנהיגה פחות בטוחה, ללחץ על הכביש ובעיקר להרבה הרבה רעש, הן לעוברי האורח והן לתושבי האזור, הגרים בסמוך לצמתים כאלו.
אנו יוצאים בקריאה לגלות יותר התחשבות, יותר סבלנות ולשפר את תרבות הנהיגה בישראל.
במסגרת הפעילות הנוכחית בחרנו את צומת הרחובות רידינג וברודצקי
וזו בהחלט הייתה עשייה ששילבה הן תרומה והן הנאה.
קיבלנו פידבקים חיוביים מנהגים רבים, גרמנו להם לחייך ולהמשיך את הנהיגה עם יותר מצב רוח ופחות עצבים. כמו כן, נשאנו שלטים וחילקנו פלייר ואנו נרגשים לחלוק את תוכנו עמכם:
תושבים ונהגים שימו לב – דרוש שיתוף הפעולה שלכם!!!
שינוי קטן יכול לגרום למהפך גדול
כמה פעמים סיננתם מבין שיניכם שצריך לשנות את תרבות הנהיגה בארץ? שיש יותר מדי רעש ועצבים מיותרים? שצריך לשנות הרגלים, אבל לאף אחד לא אכפת ולכן לא נלקחת היוזמה להתחיל שינוי התנהגות, כך שלכולנו תהיה איכות חיים עירונית טובה יותר.
בואו נתחיל להתחשב, לגלות סבלנות ובכך להפחית את הלחץ והמתח. בואו ננסה לשנות את תרבות הנהיגה. להרוויח כמה שניות נוספות על הכביש תוך כדי צפירה, פשוט לא שווה את התוצאה –
צפירה שלא לצורך אסורה על פי החוק ורק מפחידה ומפריעה – לנו, לעוברי האורח, לתושבים הגרים בסמוך לצומת וליתר הנהגים.
לשון החוק לידיעתכם: אנא עיינו ועזרו להפיץ את הבשורה
תקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), תשנ"ג-1992

רעש מרכב, צופר ומשתיק קול
2. (א) לא יגרום אדם לרעש חזק מרכב מנועי אלא במידה הדרושה להפעלתו התקינה של הרכב.
(ב) בדרך עירונית, כהגדרתה בתקנה 1 לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961 (להלן - תקנות התעבורה), לא יפעיל אדם ברכב צופר, פעמון, אות או אמצעי אזהרה כיוצא בזה, אלא אם כן –
(1) הדבר דרוש לשם אזהרה מפני סכנה קרובה שאין למנוע אותה אחרת;
(2) הפעלת הצופר, הפעמון או אמצעי האזהרה האמורים אינה נמשכת וחוזרת יותר מן הדרוש לפי הנסיבות.
(ג) הוראות תקנת משנה (ב) יחולו, בהתאמות המתחייבות, גם לענין רכב חירום שחלות עליו הוראות תקנה 62(א) ו-(ב)(1) ו-(2) לתקנות התעבורה.
(ד) לא ינהג אדם ברכב מנועי או בסירת מנוע זולת אם הותקן במפלט הרכב או הסירה משתיק קול או מיתקן אחר, המונע ביעילות רעש נפץ הבוקע מן המפלט.

תקנות התעבורה, תשכ"א-1961
3. (א) מתן אות בצופר לא יהיה ממושך או חוזר יותר מן הדרוש לפי הנסיבות.
(ב) (בוטלה).
תק87 (ג) בדרך עירונית לא ישמיע אדם אות אזהרה בצופר אלא למתן אות אזהרה למניעת סכנה קרובה שאין למנוע אותה באופן אחר.


ולסיום, נשמח לקבל רעיונות לצמתים הדורשים תשומת לב וטיפול ונשתדל להגיע בחפץ לב. אנו קוראים לכולם להצטרף ולהירתם, כך שלפחות בינתיים, כשאין עוד תחבורה ציבורית יעילה והמכוניות הפרטיות ממלאות את רחובות העיר – שיהיה נעים יותר ופחות רועש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה