יום רביעי, 22 באפריל 2009

ברכות לפעילים למען קידום פארק בקרית ספר!

פעילי ועד הפעולה למען פארק בקרית ספר עוסקים בנושא זה זמן רב. כפי שדווח, היום התקיימה ישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובניה בה הוחלט לתמוך בתכנית שהגישו התושבים לשטח - קרי פארק על כל השטח. ההחלטה להמליץ לוועדה המחוזית על פרסום דבר הכנת תכנית במתחם ובתנאי של הקמת פארק בשטח של לפחות 6.5 דונם, מסתמכת על המלצתו של מהנדס העיר וקשורה באפשרות ניוד הזכויות במתחם.

זהו עיקרו של מאבק ציבורי ודוגמא בולטת ליכולת ההשפעה שלו על קבלת ההחלטות. במקרה זה, נדרשה הכנה של תכנית חלופית על-ידי התושבים, שהועמדה כנגד התכנית שהוגשה על-ידי היזם.

נזכיר כי נימוקים כבדי משקל עמדו לטובת התושבים כדוגמת המחסור הקיים בשטחים ציבוריים פתוחים בשכונה, הפרטת שטח שיועד לצרכי ציבור (מבני ציבור) והמשמעות של העדפת טובת הפרט (היזם והרווח הכלכלי שלו) על טובת הכלל (הציבור הרחב).

בשעה טובה החליטה הוועדה המקומית של ת"א לעמוד מאחורי היוזמה של התושבים ולתמוך בתכנית שהוגשה מטעמם! זוהי דוגמא מעולה לכיצד פעילות עיקשת ונועזת מטעם תושבים הפועלים למען איכות החיים שלהם ולמען פיתוח מושכל של סביבת מגוריהם, עשויה להצליח. אקטיביזם במיטבו! זהו תכנון יוזם שעליו ידובר עוד רבות!

ברכות מכל הלב! יישר כוח!

2 תגובות:

  1. כל הכבוד לפעילים! לשמואליק המלך שהציג כמו תותח בוועדה המקומית! לכל מי שהגיע לימי הפיקניק, לשתילות, לפיסול הסביבתי, לאירועים, לנאומים, סיפר למישהו, הפיץ, תלה, אירגן, הופיע... תודה לכולם! זה הכל בזכותכם!

    השבמחק
  2. מצטרפת לברכות. מרגש לחלוטין שתושבים הצליחו לקדם במסירות את דרישתם להקמת פארק ולקחו חלק אקטיבי בעיצוב מרחב מגוריהם. נקווה שזו רק יריית הפתיחה הן באקטיביזם ציבורי והן באישורי מועצה של שטחים פתוחים נוספים וקידום איכות חיים עירונית

    השבמחק