יום שבת, 18 באפריל 2009

מה נמצא מתחת לשכבות?

בפגישה האחרונה שהתקיימה ב- 31.3.09, נפגשנו במרכז השל שאירחו אותנו ביד נדיבה. היה נעים להתארח במקום מאורגן ומאובזר ותודה למרכז השל על האפשרות להשתמש במקרן ובשירותים - מקווים שהשארנו הכל כמו שצריך. הכיבוד כלל מאפים ששרון הביא וגם תותים וופלים שהובאו על-ידי משתתפים נוספים - בקיצור היה טעים וגם מרתק.

הפגישה כללה עבודה ושיחה על פרויקט גימנסיה הרצליה וכן להרצאה מרתקת בנושא שימור ושיחזור ציורי קיר ישנים שהעביר שי פרקש.

שי הוא יוצא למשפחה שעסקה בייצור מברשות ובעקבות מקרה שקרה, יצא לו לגלות עולם שלם של ציורי קיר שמסתתרים מאחורי קירות ישנים. מאז הוא עוסק בין השאר בשימור ושיחזור ציורי קיר, בקידום הנושא ברמה האקדמית והמקצועית וכן משמש כיו"ר ועדת ציורי קיר של איקמוס (ICOMOS) ישראל.

מסתבר, שעיטור קירות הוא לא עוד אופנה חולפת אלא משהו שמלווה לאורך שנים את האדם - קישוט ועיטור ביתו שנוגעים לצורך אסתטי וגם לצרכים אנושיים נוספים כגון סימון טריטוריה והצגת פאר לצורך מיצוב המעמד החברתי.
אז למדנו קצת על המצאת הצבע "כחול כביסה" והתבאסנו קצת שישראל לא כולה עדיין עטופה בצבע התכלת הרך, חזרנו הביתה וישר רצנו לקירות ושאלנו את עצמנו... כמה ישן פה? האם יש שם משהו? מה אנחנו היינו מציירים פה.
מצורפת פה המצגת שרק את חלקה הספקנו לראות (אך אין כמו ההסברים הקולחים והמרתקים של שי ולטעמי המצגת חסרה מאוד בלעדיהם - מי שפיספס.. חבל, אולי אם תרצו נארגן הרצאה נוספת):

התרשמנו מהיופי של פגישה עם אדם שאוהב וחי את עיסוקו. שי - היה מרתק! תודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה