יום חמישי, 22 בינואר 2009

בת ים - היפהפייה המתעוררת

שלא תגידו שלא אמרנו : בת ים הולכת להיות הדבר הבא...

בת ים קיבלה ציון גבוה מאוד במדדדליה - מדד סובייקטיבי ל"עיר טובה".
ליחצו כאן - לקריאת הפוסט.

5 תגובות:

  1. כתושבת תל-אביב וכאדריכלית נוף, אני חושבת שהרעיון להתייחס מבחינת התעוררות עירונית גם לרצועה הפריפריאלית של גוש דן מצויין.אני אישית לא הסתכלתי עד כה על בת-ים מנקודת המבט הזו-אני מודה,וזה באמת מה שחסר-פרספקטיבה מעניינת על מה שקורה מסביב.
    כה לחי.
    רות קציר

    השבמחק
  2. קצת גאווה לבת-ימים.אפשר להזמין מדידה כזאת של קרית-אונו?
    עתליה

    השבמחק
  3. כל הכבוד על פוסט מפרגן לבת-ים. אהבתי אך רציתי לציין כי מתוך חקירה קצרצרה, לדעתי יש לבת ים מה להדגיש ולציין כעיר בעלת חשיבות היסטורית. ההיסטוריה גם של המקומות הקטנים כמו אם המושבות פתח תקווה, כפר סבא וגם בת-ים ורחובות מרתקת בעיני לא פחות מההיסטוריה של האחיות הגדולות ירושלים ותל-אביב.
    בת ים שימשה למיטב הבנתי כעיר מעניינת ביותר מבחינת גבול קוגניטיבי בין יהודים וערבים - מוקפת ביפו היא היוותה מוקד לפעילות יהודית בישראל. ואם שואלים מהו התותח בכיכר המצבה... ולמה הוא מופנו ליפו... אולי זו התשובה? אפשר ללמוד על ההיסטוריה המרתקת של הישוב במוזיאון בת-ים (מובי). ביקור מומלץ.

    השבמחק
  4. תודה על ההערה הנכונה. בקריאה של מה שכתבתי אכן נראה שהתייחסתי בביטול להיסטוריה "הקצרה" של בת ים, ולא זו הייתה כוונתי. התכוונתי לכך שההיסטוריה של בת ים אינה נעוצה חזק בארכיקטורה שלה, והעיר לא מספרת את הסיפור שלה חזק כמו בערים אחרות, למשל (דוגמא מובהקת) בירושלים. והנושא של הגבול הקוגניטיבי בין ערבים ליהודים הוא אכן מרתק.

    השבמחק
  5. אני דווקא תומכת בניסיון של העיר פתח תקווה להפוך למעין חלופה תרבותית לתל אביב. הלוואי שזה יצלח ואולי מחירי הדירות ירדו בעקבות כך. אם לפתח תקווה יהיה מה להציע גם לצעירים, אין סיבה שהיא לא תהיה האלטרנטיבה ראויה. היא במרכז בדיוק כמו תל אביב מבחינה גאוגרפית. מציעה לכל היזמים לקנות מפת פתח תקווה ומיד לחשוב על דרכים להפוך אותה לאורבנית ומגניבה!

    השבמחק