יום רביעי, 26 בנובמבר 2008

החלטת וועדת הערר המחוזית בנושא קרית ספר - כואבת גם עבור התושבים

על פניו, נראה כי ההחלטה היא לטובת "הירוק" - לטובת "תכנית אחרת" וכנגד פיתוח השטח כמגרש חנייה. אולם, מה שמסתתר פה בעצם, היא העובדה כי יש רק חצי שנה לקדם את התכנית. כלומר, יותר לחץ על התושבים להכנע לדרישות העירייה ולהגיע עימם לפשרה (אחרת יקבלו חניון). כך, יצוץ לו עוד מגדל למגורים ("עם פארק לרווחת התושבים כמובן"), לשמחתו של רה"ע וחבר מרעיו. תוך העמסה של עוד תושבים, ללא שימוש והתחשבות בהגדרת ייעוד הקרקע לשטח ציבורי וכמובן ללא אספקת שטחים פתוחים שחסרים כל-כך לתושבי השכונה.
אציין את דבריו של שמואל, טוקבקיסט מספר 5: "ההסכמות בין העירייה למינהל לא מקובלות על תושבי העיר לא נוותר ולא נאפשר את מכירתה של הקרקע הציבורית לצורך הקמתו של עוד מגדל וחניונים תת קרקעיים. הפתרון היחיד למחסור של 160 דונם שטחים פתוחים בלב העיר הוא הקמתו של פארק ורק פארק על הקרקע הציבורית הפנויה האחרונה בשכונה."

מה יהיה גורל קרית ספר? האם התושבים יצליחו להציג תכנון חלופי לפארק פתוח ולאשרו להפקדה? האם העירייה תשליט דעתה? לכיכר מלכי ישראל פתרונים!

תגובה 1:

  1. מחר שישי 28.11 בשעה 14:00.
    יתקיים בפארק קריית ספר הייד פארק דמוקרטי אליו הוזמנו חברי המועצה החדשה של עיריית תל אביב-יפו,
    כולם מוזמנים.

    להלן נוסח המכתב שנשלח לחברי המועצה:
    שלום לחברי המועצה החדשה של תל אביב – יפו, אנו פונים אליכם בשם ציבור רחב של תושבים מקהילות העיר השונות.

    "הנושא הירוק", איכות הסביבה ושטחים ירוקים בעיר הינו נושא מהותי בקביעת עתידה ואופייה של העיר ובעל השפעה רבה על חיי החברה, צמצום פערים, בריאות הציבור וחינוך. נושא זה היה גם נדבך חשוב במצע הבחירות שלכם. אנו מצפים לאיחוד כוחות ופעולה משותפת למען מטרה שנמצאת בליבו של העניין – הקמת פארק קריית ספר בלב העיר.

    מזה למעלה מעשור נאבקים ומתדיינים תושבי לב העיר תל אביב-יפו בסיועם של החברה להגנת הטבע בתל אביב-יפו והסביבה ועמותת אדם טבע ודין מול העירייה ומינהל מקרקעי ישראל בדרישה לפעול למען הקמתה של ריאה ירוקה, שכל כך חסרה, באחד האזורים הצפופים, העמוסים והמזוהמים בישראל.
    למרות הבטחות שכבר ניתנו בעבר, עתודת הקרקע הציבורית האחרונה, הקיימת באזור, עומדת מוזנחת ושוממה ועליה קיימים שוב ושוב איומיי חניה, מכירה ובנייה.

    גודל השטח – 27 דונם. כ 8 דונם מתוכו מהווים שטחו של מפ"י (מרכז מיפוי ישראל) שהינו מבנה לשימור מוכרז ע"י אונסק"ו. אנו דורשים לשמור על ייעודו של השטח לצורכי ציבור ולהקצות את 19 הדונמים הנותרים להקמת פארק בלב העיר ומבני ציבור ע"פ צרכי הקהילה. בדיונים שנערכו על עתיד השטח, מציעה עיריית תל אביב להקים גינה על כ 8 דונם בלבד, ומתנה זאת בהסכמת התושבים להקמת בנייני מגורים על יתרת השטח. אנו, תושבי לב העיר מתנגדים לנגיסה כה גדולה במשאב הקרקע האחרון בכל הסביבה – עד הים.

    חשוב לציין:
    · הנחיית הממשלה לשטח ירוק היא 7 מ"ר לנפש, בעוד שבאזורנו יש רק 1/2 מ"ר לתושב!!
    · לפי מסמך של מינהל ההנדסה של עיריית ת"א-יפו קיים מחסור של למעלה מ-160 דונם שטחים ציבוריים פתוחים באזור.
    · ממצאיו של מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת הרפואי לנסט מוכיחים חד משמעית: לפארקים השפעה ניכרת על בריאות הציבור ואלו יכולים להיות כלי בידי השלטונות להילחם בפער הבריאותי בין עניים לעשירים.
    · לפני מספר חודשים יצא שר הפנים, מאיר שיטרית, בקריאה לרשויות המקומיות לרכוש קרקעות לצורך יצירת פארקים עבור האזרחים.
    · ועדת הפנים של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק ההופכת את שמירת השטחים הירוקים בערים לחלק בלתי נפרד מתוכניות מתאר מקומיות.

    לפני הבחירות קראנו ושמענו ממועמדים ורשימות שונות התחייבות לפעול למען פארק קריית ספר.
    בפגישה שהתקיימה לאחר הבחירות בין ראש העירייה לבין מספר חברי מועצה חדשים, סרב ראש העירייה לשנות את עמדתו בנושא ולפעול למען הקמתו של הפארק.
    אנו קוראים לכם כנציגי הציבור הנבחרים במועצה החדשה לפעול ברוח הזמן, לדאוג לאינטרס של הציבור הרחב וזה שבחר בכם ולמען הדורות הבאים. להקים קואליציה עירונית רחבה למען הפארק וליצור עמנו שותפות מעשית לקידום הפיכת השטח כולו ל"פארק קריית ספר בלב העיר".

    מזה כחמישה חודשים, אנו התושבים, מתכנסים שם מדי שבוע, לפיקניק שכונתי שמלווה בפעילות קהילתית, כהכרזה בפועל על השטח כפארק שלנו בלב העיר.

    הנכם מוזמנים לבוא, לתמוך ולהביע את עמדתכם בנושא ב"הייד פארק דמוקרטי"
    שיתקיים בפיקניק השכונתי המסורתי ביום שישי 28.11.08 בשעה 14:30.

    כולכם מוזמנים

    בברכת ירוק במקום בטון
    ועד הפעולה של "פארק קריית ספר בלב העיר".

    השבמחק