יום שלישי, 4 באוגוסט 2009

הזמנה לעצרת הזיכרון וההזדהות בשבת

(הפוסט נכתב על ידי הגר ספירו ושרון בן-דליה)
האירוע המזעזע במוצ"ש האחרון, כנגד הקהילה ההומו-לסבית, סימן חציית קו אדום בחברה הישראלית. אמנם עדיין לא ידוע מי הרוצח ומה הרקע לרצח, אך דבר אחד ברור: ההסתות של אנשי ציבור ופוליטיקאים בורים וחשוכים לא תורמים למצבה של הקהילה, ובסופו של דבר מחלחלים חזק בחלק מהאוכלוסייה בישראל.
די להסתכל בכתבה הזו ולהתרשם (לרעה) מהתגובות שאנשים כתבו, כדי להבין שהבורות ושנאת החינם מחלחלת חזק בחינוך של האוכלוסייה. כבר לא ידוע מה גרוע יותר – הרצח עצמו, או הלגיטימציה שהוא מקבל מאנשים בקרב האוכלוסייה. זו אחת הסיבות שחשוב שכולנו נהיה בעצרת - לעמוד לא רק נגד הרצח המזעזע, אלא גם נגד הלגיטימציה שניתנת להסתה לשנאת חינם !!
בפוסט שכתבנו לפני כחודשיים – על מצעד הגאווה כתמונת מראה של החברה הישראלית – טענו שם ש"תל אביב-יפו מובילה את ישראל באידיאולוגיה הליברלית, המקבלת (שזה הכי יהודי), זו שהכי מאמצת את "אהבת לרעך כמוך". והנה – בתל אביב קרה האסון. אז אם שנאת החינם הגיעה לבועה הכי פלורליסטית וסובלנית בישראל – באמת הגיע הזמן להילחם בה.
טענו בפוסט הקודם גם ש"ימי הזוהר של הקהילה אינם בבחינת מובן מאליו, וזה מעניינו של כל אחד מאיתנו, כי הקהילה ההומו-לסבית מהווה תמונת מראה לקידמה החברתית בישראל"... הנה קיבלנו, לצערנו הרב, את ההוכחה שהחברה הישראלית צריכה אנשים בולטים שיראו שיש אמת אחרת מהמיושנות הדתית שאותה מייצגים אנשים בולטים אחרים שעטים על התקשורת. החברה הישראלית צריכה להפגין כוח ציבורי מול שנאת החינם הזו.
עיר אינה רק מופע פיזי. היא לא רק שימושי קרקע או קידום תחבורה ציבורית ומרחבים פתוחים. לעיר יש קשר מהותי והדוק עם החברה שעושה בה שימוש. עיר הטרוגנית, המכילה מגוון של קבוצות ודעות, היא עיר שמעודדת את הקבלה של כל אחד ולא מסמלת בסוף שנאה והדרה. הגיוון הוא בלבוש, במוצא, בדת, בהשתייכות האתנית, בגיל וכן, גם בנטייה המינית! הרג ופגיעה באחר בשל העובדה שהוא אחר זה פשוט מחליא, וזה הזמן להביע באופן נחרץ את ההתנגדות לאלימות ולחזק את הקריאה לחופש וסובלנות.
על הדור שלנו מוטלת החובה להבטיח שתל אביב, כעיר פלורליסטית, תהיה כזו לא רק ברמה ההצהרתית, אלא גם ברמה המעשית. התפיסה הפרימיטיבית של קיטלוג החברה והקבוצות הרבות בה היא מסוכנת ומעוותת, והיא מזכירה משטרים חשוכים ותקופות אפלות. כולנו בני אדם, קודם כל בני אדם! זכותו של כל אדם להאמין שאורח חייו הוא הנכון, אך מחובתו גם לכבד את הבחירות של האחר, כל עוד הוא לא פוגע באדם או ברכוש.
העצרת במוצ"ש היא עניינה של כל החברה הישראלית – שרוצה לראות את עצמה חברה בריאה שלא רודפת את השונה. אנחנו קוראים לכם לבוא להשתתף. כפי שכתבנו גם בפוסט הקודם, היום זו הקהילה ההומו-לסבית שנרדפת (היום זה גם ילדים של עובדים זרים), מחר זו יכולה להיות קהילה אחרת (למשל חילוניים שלא שומרים שבת).
נגמרה הסבלנות לאי הסובלנות !!!

7 תגובות:

  1. גם אני חושבת שכל אדם חילוני או דתי צריך לקחת חלק בעצרת ולא לתת יד לאלימות

    השבמחק
  2. אני תקווה שמילים אלו תחלחלנה לכל מי שמתלבט אם להגיע לעצרת או לא.
    כנאמר-
    "כי בנפשנו היא"
    רוח היהדות מבוססת על אהבה.לא על שנאה.
    וכנראה שכמו כל מיעוט גם אנו צריכים לדרוש את השלווה שלנו.את הביטחון שלנו.את ההכרה של כנסת ישראל בזכויותינו.
    הכרסום ייתגבר אם לא נעמוד בפרץ כבר עכשיו.
    עידו

    השבמחק
  3. אני מצדיעה לכם על הקריאה וחושבת שכל אחד, לא משנה לאיזה קבוצה באוכלוסיה הוא משתייך, צריך לבוא ולהראות תמיכה.
    מצטערת שלא אוכל להצטרף אבל אני תומכת בכל הכח גם מרחוק...

    השבמחק
  4. היה היה ארוע קשה, ואולי מכונן אך הטון שבו הדברים נכתבו אינו ראוי ואף חוזר לטינה, לשינאה ולאסון. חשוב דווקא בעת הזאת להמתין מעט, לנסות ולבחון את שקרה, לחוש אותו, ובמידה ויאותר היורה להבין מי ומה זה היה.
    אל לנו לייצר חזית חדשה של מאבק בטרם נדע את משנכון ואמיתי.
    בואו נוריד את האש והרי, לא מצעד הגאוה הביא את המציאות אלא זאת היא שאיפשרה אותו.
    אני דווקא בעד לחיות, בעד לאפשר לכל אחד ואחת להיות הוא עצמו ולא לייצר לחצים מיותרים.
    בואו נמתין מעט, ניתן לאבל לבנות את עצמו ונראה בארוע זה כארוע מכונן לעתיד אחר, גאה, נאה ואמיתי.
    בואו נחכה לשבעה, לשלושים, מתוך ראיה של הנכון, מתוך הבנה שיש לראות את שקרה ולא תחת לחץ וסיסמאות.
    בואו ולא נהיה למנוצלים על ידי צרכים ולחצים פוליטיים

    השבמחק
  5. הטקסט נכתב על ידי
    גרשון

    השבמחק
  6. שבעה ? שלושים יום ? או עד המקרה הבא? להזכירך - האירוע במוצ"ש לא היה הראשון בתל אביב, וקדמו לו בשנתיים האחרונות שני מקרי אלימות ק ש י ם של כנופייה שתקפה הומוסקסואלים ברחוב עם אלות, וגרמה להם נזקים קשים ובלתי הפיכים.
    בואו לא נחכה עוד יום ולא עוד שבעה, ובואו הפעם לא ניתן למומנטום לעבור, בואו לא ניתן למקרה לשכוח. בואו נתמוך בעצרת ובואו נצעק "סובלנות".
    ההתמקדמות בפוסט שלנו הייתה לא על מקרה הרצח - שעליו הדגשנו כי לא ידוע דבר - אלא על מה שעומד מאחריו : על הסתה קבועה של פוליטיקאים ואנשי ציבור, על בורות עצומה בקרב הציבור. וכדאי שמי שמציע לחכות שיקרא את הטוקבקים שאליהם שלחנו קישור. בואו לא ניתן לאנשים שבאמת ממציאים סיסמאות (זוהמה, טומאה וכו') לנצל ולהשפיע על עוד נערים ואנשים שכותבים כאלו תגובות.
    הקריאה שלנו להשתתפות בעצרת אינה חותרת לעוד שנאה ואינה קשורה לפענוח הרצח, אלא היא קריאה לשים לקץ לאי הסובלנות. ואין בעצרת שום אש ויריות - אלא עצרת מכובדת ברוח הדמוקרטיה. גם אם אין קשר בין זהות ומניעי הרוצח לבין ההסתה הקבועה נגד הקהילה, עדיין יש הסתה לא לגיטימית, ויש בורות גדולה בממסד ובמערכת החינוך בכל הקשור לקהילה.
    סליחה, אבל השימוש פה ב"שבעה" ו"חודש" הוא ציני, כי הרעיון של העצרת הוא השתתפות באבלם של האבלים ובצערם של הכואבים.
    בואו ל א נ ח כ ה לאסון הבא .

    השבמחק
  7. גם לי לא ברורה הקריאה להמתין שבוע או חודש. מטבע הדברים האירוע גורם לסערת רגשות ואך טבעי שנימה מסוימת השתרבבה לפוסט. כאן המקום לציין ולהדגיש, שלא חרצנו את דינו של אף אחד ולא השמצנו, אבל חשוב לגנות באופן מיידי את האירוע, לצאת באופן החלטי כנגד אלימות ולקדם את הסובלנות כערך שיש לחיות לפיו.

    השבמחק