יום חמישי, 6 באוגוסט 2009

מה יש לפקחים העירוניים מהאופניים שלכם?

היום (יום ג' 4.8.09), נסעתי לי בבוקר באוטובוס בדרך לעבודה. בדיוק איפה שכיכר מסריק נפגשת עם רח' קינג ג'ורג' עמדו אופניים נחמדים קשורים לעמוד ועליו תמרור. לידם, שני פקחים מתייעצים. אחד הולך להביא Cutter גדול מהרכב בכדי לשחרר את האופניים מהעמוד.

עולות לי בראש מספר תהיות:
  1. למי בדיוק מפריעות האופניים? - להבדיל מעשרות אופנועים (ומכוניות) שחונים על מדרכות וחוסמים את המעבר על המדרכה, האופניים לא הפריעו!
  2. למה צריך להסיר אותם? - הם לא היו במצב חלוד בצורה יוצאת דופן, מצבם היה טוב יחסית, הן עמדו והיו נראות כאילו בדיוק עבר מישהו, קשר את אופניו, הוריד את הכסא (כדי שלא יגנבו כידוע) והמשיך לישיבה קצרה בבית הקפה הסמוך.
  3. מה עם חנייה מוסדרת ברחוב? - בהמשך הנסיעה נצפו מתקנים לקשירת אופניים אך רובם היו מלאים עד אפס מקום. לחלקם אגב גם נקשרים אופנועים. אגב, מומלץ לקשור את האופניים במקומות מוסדרים או במקומות הומי אדם - זה עוזר נגד הגניבות, כפי שפירסמנו בעבר. אגב, כפי שפירסמנו בפוסט קודם, תאב"א יזמה סקר מקומות חנייה לאופניים.
  4. מה אפשר לעשות? - מעניין שדווקא גם באוטובוס החלו אנשים להתעצבן על הפקחים ואפילו מבית הקפה הסמוך יצאה גברת (אורלי זילברשץ-בנאי אם זיהיתי נכון) והחלה לדבר עם הפקחים. אני מניח שהיא ביקשה בנימוס ובתקיפות שיעזבו את האופניים והרוכב שהן יעלמו לו בשקט - אורלי (או גברת אדיבה), כבוד! ערבות הדדית ופיקוח חברתי. מסתבר שזה עובד גם מול פקחים.
  5. מה אפשר לעשות עם אופניים שנעלמו? - קראו פה בכתבה של מיינט שהתפרסמה ממש בימים אלו.
  6. ומה העירייה עושה בנידון? - חוץ משלוח פקחים להעלים אופניים, כפי שמדווח בבלוג משמר המועצה, ועדת תחבורה וחניה בעירייה תכין תכנית למניעת גניבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה