יום שבת, 9 במאי 2009

סיור בכיכר המדינה בהנחיית אורבניקה

אומנם באיחור, אך עדיפה הזמנה מאוחרת מאשר כלל לא. כל מי שעדיין נותרה בו אנרגיה אורבאנית לסוף שבוע זה, משתוקק לגלות ספונטניות ובוער בעצמותיו להכיר טוב יותר את כיכר המדינה, פיזית והיסטורית, מוזמן ל:
סיור בהנחיית חברי אורבניקה היום, יום שבת, 9.5.09.
נפגשים היום בשעה 17:00 במרכז הכיכר.
נדבר על מרחבים ציבוריים ונסקור את ההיסטוריה התכנונית המורכבת של הכיכר.
הסיור מתקיים במסגרת אירועי בתים מבפנים.

2 תגובות:

  1. וכמובן מה היא עיר אם לא העתיד? הרי תכנון ועיצוב עירוני נובעים תמיד מההווה והעבר הקרוב, מאותם תכונות של חסר, דוחק, מציאות עכשווית וזכרון ציבורי קצר, לאופיה ומצבה של העיר. אך העיצוב יעמוד בעתיד, במערכת אופנות, התנהגויות וחוקים שונים כך שמה שלא נעשה תמיד, תמיד נהיה על יד.
    דווקא העיצוב הפחות דוגמטי, הפחות עונה למציאות של העבר יוצר תקווה להכלת השינוי, להתפתחות עתידית.
    כלומר ככל שנקבע פחות ונייצר פתיחות ואופציות שימושים מגוונים ולא מוחלטים נייצר מרחב ומקום טובים יותר, עונים יותר ומהנים יותר וכמובן, פונים למגוון אוכלוסיות ושימושים.

    השבמחק
  2. גרשון שלום,
    תודה על ההתייחסות המעניינת והעניינית.
    אני נוטה להסכים שעיצוב דינאמי וגמיש חשוב בכדי לשמור על האפשרות לשינוי על-ידי הדורות הבאים, בהתאם לצרכים עתידיים.
    אני אינני חסיד גדול של מגדלים אך בהחלט מבין את הצורך בהם לצורך ציפוף עירוני. כאשר אני מדבר על מגדלים אני מתייחס לבינוי של מעל 20 קומות המיועד על-פי רוב לבעלי הכנסה גבוהה ביותר. האם בינוי צר וגבוה בעל תכסית נמוכה הוא הבחירה הראויה? מה עם הניתוק ממרחב הרחוב? מה עם ההשפעה הגדולה של הצללה והעצמת רוחות? מה עם ניתוק וקיטוע המרחב הציבורי על ידי חניונים הגבוהים ממפלס הרחוב והגדלת קיבולת שתבוא לידי ביטוי בשימוש גובר בתחבורה מוטורית פרטית?

    השבמחק