יום ראשון, 18 במאי 2008

ביקור אורבניקה בבית "עץ בעיר" במסגרת אירועי "בתים מפנים"

ראשית, לטובת מי שלא שמע ולא ידע, בסוף השבוע האחרון התקיימו בפעם השנייה אירועי "בתים מבפנים" במסגרתם בתים מיוחדים ברחבי תל אביב-יפו נפתחו לקהל הרחב.

במסגרת פרויקט התיעוד של אורבניקה לגבי פעילות "עץ בעיר" יצאתי גם אני בצהרי יום שבת להתרשם מהעשייה ולספק את הסקרנות. עם הגעתי למרכז "עץ בעיר" שהוא למעשה דירתה של תמי צרי, מייסדת התנועה, הוכיתי בתדהמה. אנשים גדשו את הבית והגינה בהמוניהם, והבית עצמו שינה את פניו באופן בלתי רגיל.
עד לא מזמן היה הסלון גדוש בחפצים ורהיטים והנה ביום שבת כבר היה ערוך ומסודר לקבלת אורחים ואפילו כלל פינת מוצרים טבעיים למכירה. נראה כי תמי והפעילים עבדו במרץ ועיניהם הטרוטות העידו על חוסר שינה מצטבר. הבית, כמו גם אנשי "עץ בעיר" היו ערוכים לקבלת האורחים. בפתח הבית והגן נתלו עלוני מידע לגבי הפעילות המגוונת של התנועה. מספר אנשים ערכו סיורים בבית ובגינה, גננים אקולוגיים סיפקו הסברים על סוגי הקומפוסט השונים ונערכו סדנאות בנושאים שונים כגון צרכנות נבונה והכנת סבונים ביתיים. ההרצאה בנושא הצרכנות הייתה אכן יצירתית וניתנו עצות מעשיות נחמדות כגון לצאת להסתובב בעיר ללא ארנק וכך ליהנות מעצם חווית ההליכה מבלי להפנות מחשבות לצריכה, מחזור בגדים ישנים והפיכתם לעטיפות מתנה והכנת דאודורנט טבעי. פעי לותנו צריכה להתבסס על עיקרון הלה-לה-לה, להפחית, להשתמש שוב ולמחזר.
בגינה היה אפשר להתרשם מערימת הקומפוסט המרשימה, מקומפוסט תולעים ואפשרות השימוש במים אפורים.הביקור היה מעורר השראה. באמת לא צריך לצאת מגדרנו על מנת לנהל חיים בריאים ואקולוגיים יותר. הכול נראה מפחיד ומסובך מפני שאין לאדם הממוצע ידע מינימאלי, אבל באמצעים זולים ופשוטים אנו יכולים להיטיב לא רק עם הסביבה, אלא גם עם הגוף והבריאות שלנו. אז קדימה, להיות יצירתיים ולא לזרוק כל מה שבטווח המיידי אנו לא מוצאים לו שימוש, לאכול יותר ירקות ופרות ופחות מוצרי חלב ובשר, לנסוע באופניים או בתחבורה ציבורית, לרכוש מוצרי ניקיון טבעיים ולא כימיים ולמחזר. בפינות הטיפים הבאות, נלמד אתכם כיצד ניתן לממש רעיונות אלו ואחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה